ثبت دامنه Mobi. (مخصوص سایت‌های موبایلی): ویژگی‌ها و مقررات ثبت

آشنایی با دامنه‌ی MOBI.

پسوند دامنه‌ی MOBI. یا dotMobi یکی از دامنه‌های سطح بالای اینترنتی است که برای سایت‌های اینترنتی روی ابزارهای موبایل اختصاص داده شده است. پشتیبانی از این دامنه در ابتدا بر عهده‌ی مجموعه‌ای از غول‌های اینترنت و موبایل از جمله گوگل، اریکسون، مایکروسافت، نوکیا، و سامسونگ بود که از سال ۲۰۱۰ در اختیار شرکت ثبت دامنه Afilias قرار گرفت.

از آن‌جا که تعداد تلفن‌های همراه مورد استفاده در جهان از مجموع کل تلویزیون‌ها و رایانه‌ها با هم بیش‌تر است و بیش‌تر ابزارهای موبایلی که اکنون در دست مردم است تمام قابلیت‌های لازم برای کار با اینترنت را دارند ارتباطات بی‌سیم به روش ارتباط جهانی غالب تبدیل شده است.

دامنه‌ی MOBI. برای سایت‌هایی است که مختص کار با ابزارهای موبایل طراحی شده‌اند و کار مرور وب از طریق گوشی‌ها را به صورت آسان و کارآ ممکن می‌سازند و به کاربران کمک می‌کند تا ابزارهای موبایل‌شان را به انتخاب اول برای کار با اینترنت در نظر بگیرند. داشتن یک دامنه‌ی MOBI. به مشتریان شما اعلام می‌کند که وب‌سایت‌تان روی گوشی‌های موبایل‌شان به راحتی بارگذاری خواهد شد و کار با آن راحت‌تر خواهد بود.

مزایای ثبت دامنه های dotMobi

برای طراحی سایت‌های MOBI. مقررات و توصیه‌هایی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها نسخه‌ی dotMobi سایت شما برای کار با گوشی‌های همراه بسیار مناسب خواهد بود. بنابراین یک سایت MOBI. به کاربران

گوشی‌های همراه نشان می‌دهد که می‌توانند با خیال راحت از همه‌ی امکانات آن استفاده کنند.

در حال حاضر بازاریابی وب روی موبایل بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد دارد.  ثبت دامنه MOBI و استفاده از آن برای طراحی سایت مخصوص موبایل به شما کمک می‌کند از این سود سرشار سهم داشته باشد.

در آخر این‌که این دامنه‌ها کم‌تر شناخته شده‌اند و ثبت دامنه های دارای نام‌های زیبا که به خاطر سپردن آن‌ها راحت‌تر باشد ممکن است. اگر فعالیت آن‌لاین برای‌تان اولویت دارد ثبت نسخه‌ی MOBI. دامنه‌تان باعث می‌شود کنترل آینده‌ی کسب و کارتان در فضای موبایل هم در دست خودتان بماند.

واجدان شرایط ثبت دامنه های MOBI.

این دامنه‌ها را هر کسی می‌تواند ثبت کند. اما چون هدف از ثبت دامنه های Mobi ایجاد سایت‌های سازگار با ابزارهای موبایل است ثبت کننده باید باید خط مشی‌های سازگاری با موبایل را در وب‌سایتش رعایت کند. وب‌سایت باید قابلیت WAP داشته باشد تا بتواند از طریق تلفن‌های همراه بازدید شود.

وب‌سایت‌های MOBI. باید بدون www هم در دست‌رس باشند و بهترین حالت این است که صفحه‌ای که با www دیده می‌شود با صفحه‌ای که بدون www درخواست می‌شود یکی باشد.

مقررات دامنه‌های MOBI.

این دامنه‌ها می‌توانند ۳ تا ۶۳ کاراکتر باشند.

تعداد زیادی از نام دامنه‌ها رزرو شده‌اند و امکان ثبت آن‌ها برای افراد وجود ندارد، از جمله نام بیش‌تر شهرها و بسیاری از ترکیبات عددی. لیست کامل را در اینجا می‌توانید ببینید.

ثبت دامنه های DotMobi را می‌توان یک‌ساله تا ۱۰ ساله انجام داد.

پس از انقضای دامنه تا ۴۰ روز دامنه توسط مالک قبلی قابل تمدید است. پس از آن به مدت ۴۰ روز مالک قبلی دامنه می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی قابل ملاحظه دامنه‌اش را پس بگیرد. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *