مقررات ثبت دامنه EU. (اروپا) و ویژگی‌های آن

آشنایی با دامنه‌ی EU.

اگرچه اتحادیه‌ی اروپا یک کشور نیست اما دامنه‌ی EU. به عنوان یک دامنه‌ی سطح بالای کشوری (ccLTD) و مختص کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا طراحی شده است. هر فرد ساکن اتحادیه‌ی اروپا یا هر شرکت یا سازمانی که در این اتحادیه تأسیس شده باشد می‌تواند دامنه‌ی EU. ثبت کند. این دامنه به طور خاص برای شرکت‌هایی مفید است که در سطح کل اروپا فعالیت می‌کنند.

اما در بیش‌تر موارد شهروندان کشورهای بزرگ اروپایی و شرکت‌های واقع در این کشورها که دامنه‌های کشوری‌شان به خوبی در فضای اینترنت جا افتاده به ویژه دامنه‌های UK. برای بریتانیا و DE. برای آلمان ترجیح می‌دهند دامنه‌های کشوری خودشان را ثبت کنند یا از دامنه‌های عمومی مانند COM. و ORG. استفاده کنند.

به همین دلیل بسیاری از ثبت کننده‌های دامنه‌های EU. از دامنه‌هایشان استفاده‌ی کاملی نمی‌کنند، برخی از کاربردهای عمده‌ی ثبت دامنه های EU. در حال حاضر به قرار زیر است:

مؤسسات مرتبط با اتحادیه‌ی اروپا و کمیسیون اروپا

استفاده‌ی شرکت‌ها از دامنه‌های EU به عنوان درگاهی برای اتصال کاربران به وب‌سایت‌هایی که مختص هر کشور طراحی کرده‌اند

استفاده‌ی شرکت‌ها از دامنه‌های EU برای حفظ نام برندشان و ممانعت از ثبت آن توسط دیگران. در این موارد اغلب دامنه‌ی EU به دامنه‌ی اصلی هدایت می‌شود.

تعداد قابل توجهی از دامنه‌های EU فقط به عنوان صفحات پارک شده و برای ارایه‌ی تبلیغات کلیکی با قیمت نسبتاً پایین استفاده می‌شوند.

هم‌چنین تعداد قابل توجهی از دامنه‌های EU ثبت شده توسط گروه‌ها و افرادی بوده که نام دامنه‌هایی را که به نظرشان جذاب و مشتری‌دار می‌رسد ثبت می‌کنند. تعداد این گونه دامنه‌های ثبت شده با پسوند EU به شکل غیرمعمولی بالا بوده است.

اما توجه صادقانه به این دامنه‌ها تنها در میان مؤسسات و افرادی دیده می‌شود که مایلند به سایت‌هایشان وجهه‌ی تمام اروپایی دهند و به اروپای متحد و هویت اروپایی علاقه دارند.

مزایای ثبت دامنه های EU.

اتحادیه‌ی اروپا اکثر کشورهای مطرح اروپایی را در می‌گیرد. اگر سایت‌تان باید در سطح اروپا فعال باشد استفاده از یک دامنه‌ی EU به جای ثبت چندین دامنه‌ی کشوری ایده‌ی مناسبی است و می‌تواند بخشی از طرح تجاری شما باشد.

درصد نفوذ اینترنت در اروپا بیش‌تر از هر جای دیگری است و عرضه‌ی محصولات با هویت اروپایی می‌تواند برای فعالیت در بازاری که ۳۰ درصد کل تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارد می‌تواند مفید باشد.

شرایط ثبت دامنه های EU.

هر فرد، سازمان، یا شرکتی که در محدوده‌ی اتحادیه‌ی اروپا واقع شده باشد یا دفتر یا مرکزی در این منطقه داشته باشد می‌تواند دامنه‌ی EU ثبت کند.

در ثبت دامنه‌های EU نام شما تنها به عنوان مشخصات تماس ثبت کننده (registrant) قابل مشاهده است و رابط تماس مالی و فنی شرکت ثبت دامنه (registrar) اصلی خواهد بود. امکان تغییر این دو در مشخصات ثبتی دامنه وجود ندارد. بنابراین در هنگام whois گرفتن از دامنه‌های EU تنها نام فرد و مؤسسه‌‌ی ثبت کننده دیده خواهد شد. در زمان ثبت دامنه باید یکی از دو گزینه‌ی «شخصی» (individual) و «شرکت/مؤسسه»(Company/Organisation) انتخاب شود. در مورد دامنه‌های شرکتی در whois علاوه بر نام فرد ثبت کننده نام شرکت وی نیز نمایش داده خواهد شد.

مقررات دامنه‌های EU.

این دامنه‌ها ضمانت برگشت وجه ندارند. در مورد بیش‌تر پسوندهای دامنه اگر تا ۴ روز پس از ثبت دامنه تصمیم‌تان عوض شد با اخذ مبلغی جریمه می‌توانید باقی‌مانده‌ی پول‌تان را پس بگیرید. برای دامنه‌ی EU در صورت پشیمانی پولی به شما برگشت داده نخواهد شد.

یک دامنه‌ی EU می‌تواند از ۲ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشد.

امکان ثبت دامنه‌های دوحرفی که نشانه‌ی کدهای کشوری‌اند وجود ندارد.

تعداد زیادی نام دامنه به دلایل مختلف بلوکه و رزرو شده‌اند و امکان ثبت آن‌ها وجود ندارد.

امکان انتقال دامنه‌های EU بلافاصله پس از ثبت وجود دارد.

دامنه‌های EU امکان تمدید پس از انقضا ندارند. اما تا ۴۰ روز پس از انقضای دامنه امکان ثبت مجدد آن تنها برای ثبت کننده‌ی قبلی وجود دارد و دامنه قفل می‌شود. برای این کار جریمه‌ی قابل توجهی اخذ می‌شود.

امکان فعال کردن محرمانگی اطلاعات whois یا استفاده از ویژگی مقابله در برابر دزدی برای این دامنه‌ها وجود ندارد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *