آموزش ارتقا CentOS به Cloudlinux

اگر قصد نصب سیستم عامل لینوکس کلاود Cloudlinux بر روی سرور خود را دارید و نگران داون شدن سرور در مدت نصب مجدد سیستم عامل بر روی سرور هستید Cloudlinux یک امکان بسیار حرفه ای و عالی را در اختیار شما قرار داده است . شما به ابزاری که Cloudlinux در اختیارتان قرار میدهد قادر خواهید بود تا لینوکس Centos خود را به کرنل Cloudlinux آپگرید و تبدیل کنید . برای انجام این کار کافیست تا اسکریپت تبدیل کننده سنت او اس به کلاود لینوکس را از وب سایت رسمی Cloudlinux دانلود کرده و با لایسنس ترایال یک ماهه ای که از سایت کلاود لینوکس دریافت کرده اید اجرا کنید .

این برنامه در تنها چند دقیقه کلیه RPM های مورد نیاز را تغییر داده و به ورژن Cloudlinux آپگرید میکند . ابتدا به سایت رسمی cloudlinux مراجعه کنید و یک لایسنس تریال برای آی پی سرور  خود تهیه کنید :

http://docs.cloudlinux.com/index.html?getting_trial_license.html

حالا باید اسکریپت cldeploy را از سایت کلاود لینوکس دانلود کرده و با استفاده از لایسنس ترایال cloudlinux اقدام به اجرای آن کنید :

wget http://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/cldeploy

sh cldeploy -k <activation_key> # if you have activation key

یا

sh cldeploy -i # if you have IP based license

reboot

توجه داشته باشید که بعد از اتمام مراحل نصب ، باید سیستم عامل لینوکس را یک بار ریستارت کنید . بعد از ریستارت شدن لینوکس کرنل به cloudlinux آپگرید میشود و امکان مدیریت و اختصاص منابع سیستم به هر اکانت از طریق برنامه LVE داخل کنترل پنل وب هاستینگ مهیا میگردد . برنامه LVE روی کنترل پنل های وب هاستینگ  cPanel, Plesk, ISPmanager, DirectAdmin, InterWorx قابل اجرا است .

استفاده از سیستم عامل لینوکس cloudlinux در هاست لینوکس اشتراکی باعث کنترل شما روی منابع اختصاص داده شده به هر اکانت میگردد . این موضوع باعث میشود استفاده و مصرف بالای یک اکانت سبب داون شدن کل سرور نگردد و تنها یوزری که بیش از حد مجاز منابع سرور را مصرف میکند کند شده و با پیام Out of memory  یا ارور اینترنال مواجه گردد .

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *