ثبت دامنه کشوری PW. (پالائو/وب حرفه‌ای) و ویژگیهای آن

آشنایی با دامنه PW.

دامنه PW. در اصل دامنه سطح بالای کشور بیست هزار نفری «پالائو» از مجموعه جزایر میکرونزی در اقیانوس آرام است. از زمان اختصاص این نام دامنه به این کشور در سال ۱۹۹۷ تا کنون مسؤولیت رجیستری دامنه چندین بار دست به دست گردیده که در آخرین این تغییرات مجموعه‌ی Directi رجیستری این دامنه را بر عهده گرفته و آن را به عنوان مخفف «وب حرفه‌ای» (Professional Web) بازاریابی می‌کند. از ۲۵ مارس ۲۰۱۳ (یعنی کم‌تر از یک هفته از زمان نوشته شدن این مطلب) ثبت این دامنه برای همه‌ی کاربران آزاد گردیده است.

 

مزایای ثبت دامنه PW.

چنان‌که گفتیم این دامنه اغلب به عنوان مخفف «وب حرفه‌ای» معرفی و شناخته می‌شود. ثبت دامنه با پسوند .PW به بازدیدکنندگان سایت شما القا می‌کند که با وب‌سایتی متعهد به فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌ی وب و قابل اعتماد مواجهند.

این دامنه کاملاً جدید است (کم‌تر از یک هفته است که ثبت این دامنه عمومی گردیده است). وقتی دامنه‌ای تازه معرفی می‌شود یافتن نام‌های دل‌خواه، به یاد ماندنی، کوتاه و زیبا بسیار آسان‌تر است.

این دامنه به نسبت دیگر دامنه‌های عمومی قیمت پایین‌تری دارد.

با وجهه‌ی حرفه‌ای تبلیغ شده برای این دامنه ثبت دامنه برای حفاظت از برندهای تجاری ضروری است.

رجیستری این دامنه از همان آغاز کار اعلام کرده که خواهد کوشید از هر گونه سوء استفاده از نام دامنه‌های PW ثبت شده جلوگیری کند و مانع خدشه‌دار شدن اعتبار حرفه‌ای دامنه گردد.

 

واجدان شرایط ثبت دامنه های PW.

هر کسی و از هر کشوری می‌تواند یک دامنه‌ی PW ثبت کند و هیچ محدودیتی برای ثبت این دامنه‌ها وجود ندارد.

مقررات دامنه‌های PW.

نام دامنه‌ها می‌توانند ۳ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشند.

دامنه‌ی PW تا ۴ روز ضمانت برگشت پول دارد. در صورتی که بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و درخواست حذف دامنه‌تان را بدهید با کسر جریمه بقیه‌ی پول برگشت داده می‌شود.

دامنه‌ی WS از تمام کاراکترهای بین‌المللی در نام دامنه پشتیبانی می‌کند.

پس از انقضا دامنه حذف می‌شود و امکان تمدید آن پس از انقضا وجود ندارد. تا ۳۰ روز پس از حذف دامنه مالک قبلی می‌تواند برای ثبت مجدد دامنه با پرداخت هزینه‌ی بیش‌تر اقدام کند. ۵ روز پس از آن دامنه برای ثبت عموم آزاد می‌شود.
دامنه PW را می‌توان از یک‌ساله تا ۱۰ساله ثبت کرد. تمدید دامنه نیز می‌تواند از ۱ تا ۱۰ سال باشد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *