ثبت دامنه کشوری WS. (ساموآ/مخفف وب‌سایت) و ویژگی های آن

آشنایی با دامنه WS.

سال‌هاست که ثبت دامنه WS به عنوان یک دامنه عمومی انجام می‌شود و همه‌ی ما گمان می‌کنیم این دامنه به معنی وب‌سایت است. اما دامنه‌ی WS. در اصل دامنه‌ی سطح بالای کشوری «ساموآ» واقع در اقیانوس آرام است. این کشور ۲۰۰ هزار نفری که از دو جزیره‌ی اصلی تشکیل شده در زمان تعیین دامنه‌های کشوری در دهه‌ی ۷۰ میلاد به نام «ساموآی غربی» (Western Samoa) شناخته می‌شد. به همین دلیل دامنه‌ی WS که مخفف این نام بود به این کشور اختصاص پیدا کرد.

مزایای ثبت دامنه های WS.

این دامنه اغلب به عنوان مخفف کلمه‌ی WebSite یا World Site معرفی می‌شود و ثبت دامنه با این پسوند برای وب‌سایت‌های عمومی در سطح جهان مرسوم و شناخته شده است و همان کاربرد دامنه‌های COM را دارد که شما را واقعاً به هیچ نقطه‌ای از جهان محدود نمی‌کند.

دسترس به نام دامنه‌های مورد نظر و ایده‌آل‌تان با پسوندهای شناخته شده‌تر ممکن است دشوار باشد. دامنه‌های WS هم به اندازه‌ی کافی برای کاربران آشنا هستند و هم یافتن و ثبت دامنه با نام‌های دل‌خواه با این پسوند آسان‌تر است.

واجدان شرایط ثبت دامنه های WS.

هر کسی و از هر جایی می‌تواند برای ثبت دامنه های WS اقدام کند و هیچ محدودیتی برای این دامنه‌ها وجود ندارد.

مقررات دامنه‌های WS.

نام دامنه‌ها می‌توانند ۴ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشند.

ثبت دامنه های ۳کاراکتری و کم‌تر تنها با پرداخت هزینه‌های زیاد (مثلاً ۵۰۰ دلار برای دامنه‌ی ۳کاراکتری) ممکن است.

دامنه‌ی WS ضمانت برگشت پول ندارد. در صورتی که بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و دامنه‌تان را حذف کنید پولی به شما برگشت داده نمی‌شود.

دامنه‌ی WS از تمام کاراکترهای بین‌المللی در نام دامنه پشتیبانی می‌کند.

پس از انقضای دامنه تا ۴۰ روز مالک پیشین می‌تواند برای تمدید دامنه‌اش اقدام کند. پس از آن دامنه برای ثبت عموم آزاد می‌شود.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *