استفاده از Hotlink در دایرکت ادمین

سارقان مطلب و پهنای‌باند با کپی کردن لینک فایل‌های درون سرور شما ( مثالا تصاویر ، موزیک ها ، کلیپ های فلش و …) به پیشرفت سایت خودشان کمک می کنند و  از پهنای باند شما استفاده می‌کنند، این امر می‌تواند باعث کندی لود شدن صفحات سایت شما و یا حتی در برخی موارد تمام شدن پهنا باند ماهیانه شما شود.

برای تنظیم مسدود کننده Hotlink برای فایل های ‘jpg’ ، ‘gif’ و ‘css’ باید دستور العمل زیر را در فایل htaccess قرار دهید (چنانچه این فایل در اکانت شما وجود ندارد، یک فایل htaccess در دایرکتوری public_html ایجاد کنید):

RewriteEngine on 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?yourdomain.com/.*$ [NC] 
RewriteRule \.(gif|jpg|css)$ – [F]

متن بالا به این معنی است که Apache Web Server تمام لینک های ‘.gif’, ‘.jpg’ and ‘.css’ را مسدود نموده است، قبل از ذخیره فایل htaccess مطمئن شوید که به جای عبارت  yourdomain.com نام دامنه خود را قرار دهید.

همچنین شما می توانید یک عکس جایگزین را توسط کد زیر بجای عکس های موجود در سایت خود قرار دهید تا در صورت کپی کردن لینک عکس های شما این عکس جایگزین شده به نمایش در آید.

RewriteEngine on 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ 
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?yourdomain.com/.*$ [NC] 
RewriteRule \.(gif|jpg)$ http://www.yourdomain.com/hotlink.jpg [R,L]

 این کد به این معنی است که به جای تمام فایل های ‘jpg’و’gif’ را که در سایت دیگری لینک شده را با عکس دیگر که در آدرس  http://www.yourdomain.com/hotlink.jpg جایگزین می نماید.

yourdomain.com  : نام دامنه شما

yourdomain.com/hotlink.jpg : آدرس عکسی که می خواهید جایگزین شود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *