توسعه دهنده front-end و آنچه باید در ۲۰۱۷ بیاموزید

توسعه دهنده front-end : محیط اطراف ما با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. ما نیز تمایل پیدا کرده‌ایم که آخرین ابداعات را آزمایش کنیم و در اینترنت در مورد آن‌ها بحث کنیم. بهتر است کمی سرعتمان را کم کنیم و به چیزهایی بپردازیم که خیلی تغییر نمی‌کنند. چیزهایی که به نحو مؤثری کیفیت و ارزش کار ما و درک ما از ابزارهای جدید را بهبود می‌بخشند.

در این نوشته ایده‌ها و تجربه‌های یک توسعه دهنده‌ی front-end آمده است.

بیاموزید چگونه کدهای قابل خواندن بنویسید

بیشتر کار ما نوشتن کدهای تازه نیست، بلکه ویرایش کدهای حاضر است. این بدین معنا است که شما بیشتر از آن‌که کد بنویسید، آن را می‌خوانید. بنابراین نیاز دارید که کد خود را برای برنامه نویس بعدی بهینه کنید، نه برای کارفرما!

جاوا اسکریپت را عمیق‌تر یاد بگیرید

هر هفته یک چارچوب جاوا اسکریپت جدید عرضه می‌شود که از تمام چارچوب‌های قدیمی بهتر است. بنابراین زمان بیشتری صرف یادگیری چارچوب‌ها کنید تا آن که خود زبان را یاد بگیرید. اگر نمی‌دانید چارچوبی که از آن استفاده می‌کنید، چگونه کار می‌کند، کار خود را متوقف کنید و شروع به یادگیری بهتر زبان کنید تا زمانی که درک کنید ابزارهایی که استفاده می‌کنید، چگونه کار می‌کنند.

برنامه نویسی تابعی را یاد بگیرید

مدت‌ها بود که در جاوا اسکریپت به دنبال کلاس‌ها بودیم. حال که کلاس‌ها را به دست آورده‌ایم، دیگر آن‌ها را نمی‌خواهیم و به دنبال تابع‌ها هستیم. ما حتی HTML را با استفاده از تابع‌ها می‌نویسیم (JSX).

پایه و اساس دیزاین را یاد بگیرید

به عنوان توسعه دهنده‌ی front-end ما از هر کس دیگری در تیم، به کاربران نزدیک‌تر هستیم. شاید حتی از طراح‌ها نیز به آن‌ها نزدیک‌تر باشیم. اگر طراح‌ها مجبور باشند هر پیکسلی را که شما در صفحه قرار می‌دهید، ویرایش کنند، پس یک جای کار شما اشتباه است.

front-end2

یاد بگیرید چگونه با انسان‌ها کار کنید

برخی از ما به سراغ برنامه نویسی آمدیم، زیرا تعامل با کامپیوترها را به تعامل با انسان‌ها ترجیح می‌دهیم. متاسفانه این رویکرد نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

ما به ندرت در تنهایی کار می‌کنیم. ما باید با دیگر توسعه دهندگان، دیزاینرها، مدیران و حتی کاربران صحبت کنیم. ممکن است این کار برای شما مشکل باشد، اما اگر می‌خواهید چیستی و چرایی کاری را که انجام می‌دهید، بدانید؛ باید این کار را انجام دهید. زیرا اینجا است که ارزش کاری که ما انجام می‌دهیم، به دست خواهد آمد.

یاد بگیرید چطور برای انسان‌ها بنویسید

بخش زیادی از ارتباطات ما با همکاران و دیگر مردمان، متنی است: توصیفات متنی و نظرات، نظرات کدها، چت‌ها، ایمیل‌ها، توییت‌ها، پست وبلاگ‌ها و غیره.

تصور کنید که مردم چه زمانی را صرف خواندن و فهمیدن این متن‌ها می‌کنند. اگر بتوانید این زمان را با واضح و مشخص نوشتن کم کنید، دنیا جای بهتری برای کار کردن خواهد بود.

درایت علوم کامپیوتر قدیمی را یاد بگیرید.

توسعه‌ی front-end دیگر به منوهای متحرک محدود نیست. این کار نسبت به قبل خیلی پیچیده‌تر شده است و بخشی از بدنامی «جاوا اسکریپت خسته کننده» از افزایش پیچیدگی وظایفی که باید به سرانجام برسانیم، ریشه می‌گیرد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *